UNIMOT S.A., jako spółka giełdowa, kieruje się w swojej działalności odpowiedzialnością, rzetelnością oraz transparentnością prowadzonego biznesu. W relacjach z naszymi kontrahentami stawiamy na uczciwość, zaufanie i wiarygodność.
W ramach naszych struktur organizacyjnych mamy wdrożone odpowiednie procedury oraz narzędzia pozwalające na weryfikacje naszych kontrahentów. Dbamy aby partnerzy biznesowi spełniali należyte standardy, oraz podchodzili do biznesu stawiając na wartości i cele zbieżne z celami i wartościami Unimot S.A. Ciągle rozwijamy wdrożone rozwiązania w celu dostosowania do zmieniającego się otoczenia biznesowego, oraz dynamicznej sytuacji geopolitycznej. Dlatego też przed podjęciem współpracy możemy poprosić o przedstawienie szeregu dokumentów potwierdzających uprawnienia, złożone wcześniej oświadczenia oraz dokumentujących doświadczenie rynkowe. Możemy poprosić m.in. o:
- aktualny wypis z rejestru przedsiębiorców,
- strukturę kapitałową,
- dane beneficjentów rzeczywistych,
- aktualną koncesję,
- potwierdzenie rejestracji dla potrzeb VAT,
- potwierdzenie prowadzenia składu podatkowego,
- sprawozdania finansowe za ostatnie trzy lata,
- pełnomocnictwa dla osób działających w imieniu Kontrahenta (jeżeli ich upoważnienie nie wynika z rejestru),
- zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach,
- licencje, koncesje, lub inne dokumenty potwierdzające określone uprawnienia,
- dodatkowe certyfikaty lub dokumenty potwierdzające wiarygodność firmy (np. LEI, REDCert, ISCC, ISO).
W razie potrzeby i w zależności od specyfiki transakcji możemy również poprosić o uzupełniające dokumenty lub informacje.
Szczególną uwagę przykładamy do oceny zgodności prowadzonej przez kontrahenta działalności z aktualnie obowiązującymi przepisami wprowadzającymi sankcje oraz embarga. Co w świetle aktualnego stanu prawnego jest niezwykle istotną częścią całego procesu due dilligence.
Dzięki odpowiednio dobranym procedurom oraz rozwiązaniom przystępujemy do współpracy jedynie z kontrahentami, którzy spełniają odpowiednie wymogi postawione w procesie KYC/KYB.