Kontakt

EN PL UK

Postępujące zmiany w otoczeniu, w tym również zmiany postaw klientów biznesowych Grupy UNIMOT były motorem napędowym do wprowadzenia do oferty produktów o obniżonej emisyjności.

W odpowiedzi na globalne wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, a tym samym konieczność ograniczenia przez firmy emisji dwutlenku węgla w łańcuchach wartości, wprowadziliśmy do naszej oferty olej napędowy HVO.
 

Dotychczas oferowaliśmy swoim klientom specjalną mieszankę oleju napędowego o obniżonej emisyjności, zawierającą dodatek estrów i HVO. Dostępna w różnych proporcjach mieszanka oleju
napędowego m.in. z HVO, zgodna z obowiązującymi regulacjami, umożliwia klientom skuteczne obniżenie emisyjności prowadzonej działalności.
 

Od marca 2024 r. rozszerzyliśmy swoją ofertę paliwową o olej napędowy HVO 100%, którego emisyjność pozwala na nawet 94% redukcję CO2 względem tradycyjnego oleju napędowego B0.

Właściwości

HVO ma właściwości zbliżone do diesla z paliw kopalnych, oferując podobną wydajność, trwałość - nie wpływając na żywotność silników.

Bez modyfikacji

Może być stosowane w standardowych silnikach diesla bez konieczności modyfikacji.

Elastyczność

Korzystanie z HVO nie wyklucza używania tradycyjnego ON, dając więcej możliwości w dążeniu do neutralności klimatycznej.

HVO, czyli hydrorafinowany olej roślinny (z ang. Hydrotreated Vegetable Oil), jest rodzajem syntetycznego, odnawialnego paliwa alternatywnego przeznaczonego dla silników diesla. Jest ono otrzymywane w nowoczesnych procesach rafinacyjnych – w wyniku hydrokrakingu lub uwodornienia oleju roślinnego czy tłuszczów zwierzęcych z wykorzystaniem wodoru oraz katalizatorów w warunkach wysokiej temperatury i ciśnienia.

 

Korzystanie z HVO nabiera szczególnego znaczenia w kontekście wymogów rynkowych oraz regulacyjnych, takich jak pakiet Fit for 55 oraz Dyrektywa CSRD. Przepisy te zakładają ograniczenie emisji CO2 w Unii Europejskiej o co najmniej 55% do roku 2030, a także nakładają na przedsiębiorstwa obowiązek raportowania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ponadto, w obliczu ograniczonej na szeroką skalę dostępności ciężarowych samochodów z napędem elektrycznym i wodorowym, wprowadzenie oleju napędowego z dodatkiem HVO i oleju napędowego HVO 100% umożliwia klientom z sektora transportowego efektywną redukcję śladu węglowego ich działalności, będąc jednocześnie praktycznym oraz dostępnym rozwiązaniem w obecnych realiach rynkowych.

Jako niezależna multienergetyczna grupa kapitałowa i lider wśród niezależnych importerów paliw ciekłych i gazowych w Polsce, nieustannie monitorujemy rynek biopaliw oraz analizujemy innowacyjne technologie, aby dostosowywać nasze produkty do aktualnych potrzeb sektorów gospodarki opartych o transport. Już w marcu rozszerzamy naszą ofertę paliw o obniżonej emisyjności o olej napędowy HVO 100%, który wpisuje się w realizację strategii dekarbonizacji firm korzystających z usług sektora transportowego.

Robert Brzozowski, Wiceprezes zarządu ds. Handlowych, UNIMOT