Strategia uwzględnia wyzwania transformującego się świata, a jednocześnie kładzie ogromny nacisk na maksymalne wykorzystanie potencjału biznesów, na których opiera się dotychczasowa działalność Grupy. W okresie przejściowym, UNIMOT dąży do wykorzystywania efektu wielopłaszczyznowej synergii poszczególnych segmentów biznesowych i poprzez zwiększanie udziału w rynku budowę wartości dla wszystkich interesariuszy.
Doskonałość w dotychczasowych obszarach działalności + Wejście w nowe, perspektywiczne obszary działalności
Model biznesowy Grupy UNIMOT wpisuje się w globalne trendy dotyczące rosnącej roli energetyki odnawialnej, dystrybucji zaawansowanych paliw i biopaliw, z jednoczesną przebudową dotychczasowej działalności, w której innowacyjność i wykorzystanie nowych technologii wpisuje się w długofalowy cel osiągnięcia neutralności klimatycznej Grupy do 2050 roku.
Transformacja energetyczna jest motywem przewodnim zaktualizowanej strategii Grupy UNIMOT na lata 2024-2028. Wyodrębniliśmy kluczowe obszary rozwoju i zdefiniowaliśmy cele dla tego obszaru.
- Inwestycje w źródła własne wsparciem w rozwoju oferty oraz transformacji energetycznej Grupy Unimot.
- Wykorzystanie doświadczeń na rynku ciepłowniczym oraz społeczności energetycznych – RCEkoenergia i klaster energetyczny w Żywcu.
- Deklaracja inwestycji na minimalnym poziomie 50 proc. zysku netto w transformację energetyczną na przestrzeni 5 lat, co przełoży się na inwestycje na poziomie ok. 1 mld zł do 2028 r.
- Zeroemisyjność do 2050 r.
Jednocześnie każdemu z obszarów swojej działalności wyznaczyliśmy konkretny cel strategiczny, który rozpisany został na szczegółowe plany rozwojowe i inwestycyjne. Każdy z segmentów ma również założony poziom docelowego poziomu wyniku EBITDA w 2028 r.